Het grote publiek heeft altijd een haat-liefdeverhouding gehad met de grote coupés van Mercedes-Benz. Als ze nieuw zijn dan rijden er proleten mee, als ze een paar jaar oud zijn wil niemand er in gezien worden, maar als ze eenmaal vijftien jaar of ouder zijn geworden dan blijken het ineens gewilde klassiekers te zijn. Het ging zo met de 560 SEC en het zal zo gaan met de C215. Misschien is dan nu het moment om tot aanschaf over te gaan? De door ons aangeboden CL 500 - met die oerdegelijke M113 V8 onder de kap - rijdt als een nieuwe maar is dat natuurlijk niet. Ieder weldenkend mens weet dat je geen 189 duizend kilometer op een auto kan zetten zonder dat dat gepaard gaat met een enkele 'akte van sessie.' Dat is bij deze CL niet anders. De laatste twee eigenaren hebben hun best gedaan om de auto technisch goed te houden en dat merk je als je er mee rijdt. Kraakjes en geluidjes zijn 'm vreemd. Inzakken doet 'ie niet. Ondernemers tellen bij over de waarde in het economisch verkeer.